Amerykanie jako Ocaleni cd

W związku z tym pod koniec pierwszej wojny w Zatoce w 1991 r. Prezydent George HW Bush triumfalnie oznajmił: Na Boga wykopaliśmy zespół wietnamski raz na zawsze! 3 Wiodący doradcy administracji prezydenta George a W. Busha byli również głęboko dotknięci klęską w Wietnamie, która – jak zauważył pisarz James Mann – doprowadziła do zaabsorbowania pierwszym odzyskaniem, a następnie utrzymaniem amerykańskiej potęgi militarnej . ważny zbiorowy sens psychologiczny, zarówno wojnę w Zatoce Perskiej, jak i wojnę w Iraku można rozumieć jako misje ocalałych w odpowiedzi na wojnę w Wietnamie.
Bezpośrednio po 11 września wspólne reakcje Amerykanów wywołane szokiem, strachem i złością zamazały wczesne różnice w znaczeniach ocalałych. Te emocje były doświadczane przez przywódców politycznych, którzy byli w stanie skierować ich do oficjalnej misji, która przeżyła wojnę z terroryzmem – serii dalekosiężnych działań militarnych i paramilitarnych, czasami uważanych za krucjatę przeciwko złu, bez wyraźnych ograniczeń czasowych. lub miejsce. Poparcie dla tej reakcji, która obejmowała inwazję na Afganistan i obalenie rządu, który żywił sprawców ataków, zostało łatwo zmobilizowane wśród Amerykanów, zmagających się z poczuciem upokorzenia i prześladowania. Jednak wiele osób wykroczyło poza te uczucia, aby zakwestionować bezpostaciowe przedłużenie misji ocalenia w Iraku, które według nich nie miały wyraźnego związku z atakami 11 września.
Alternatywna misja ocalałych miała zupełnie inny akcent. Niektórzy Amerykanie rozumieli, że ataki są morderczymi aktami terroryzmu (nawet, jeśli chodzi o zasady norymberskie, zbrodnie przeciwko ludzkości), na które odpowiedź powinna polegać jedynie na użyciu wystarczającej siły, aby doprowadzić sprawców do sprawiedliwości. Zadawali pytania dotyczące zarówno źródeł terroryzmu (w tym polityki USA, które mogły przyczynić się do islamskiego ekstremizmu), jak i niepowodzenia wywiadu USA i innych agencji rządowych, aby zapobiec atakom.
Większość odpowiedzi zawartych w tej alternatywnej misji została wyrażona przez członków rodziny zabitych w atakach, kiedy wywierali nacisk na administrację i Kongres w celu przeprowadzenia oficjalnego śledztwa, które prawdopodobnie nie miało miejsca inaczej. Ich misja spotkała się z dużą liczbą Amerykanów w ramach ciągłej walki o zrozumienie znaczenia ataków.
Wojna w Iraku jest zwalczana jako manifestacja misji ocalałych, pochodzących zarówno z wojny w Wietnamie, jak i z zamachów z 2001 roku. A jednak, gdy już zacznie się jakakolwiek wojna, nabiera ona znaczenia. Umarli stają się ostatecznym celem moralnym, a misją tradycyjnych ocalałych jest zapewnienie, że nie umrzemy na próżno i dokończenie swojej pracy, ścigając wojnę coraz bardziej energicznie. Ta misja ocalałych rozpoczęła się wraz z pierwszą amerykańską śmiercią w inwazji na Irak i obejmuje ciągłą śmierć amerykańskich żołnierzy i cywilów z rąk irackich powstańców.
Tradycyjna reakcja na wojnę została zakwestionowana przez Amerykanów, którzy nadali alternatywnym znaczeniom, psychologicznym i etycznym, śmierć w Iraku. Wywołują one paralelę między wojnami w Iraku i Wietnamie: oba są postrzegane jako niezwyciężone kontrpeczenstwa z niejasnymi celami prowadzonymi w obcym, wrogim otoczeniu przeciwko wrogom, którzy są niewidzialni i wysoce niebezpieczni
[więcej w: zwichnięcie żuchwy, nerw szczękowy, torbiel wargi dolnej ]
[hasła pokrewne: paweł tabakow, nabłonki okrągłe w moczu, torbiel bakera leczenie ]