Amerykanie jako Ocaleni ad

Podobnie traumy na dużą skalę mogą się mieszać. Wojna w Wietnamie, ataki z 11 września i wojna w Iraku mogą wtopić się w indywidualną psychikę amerykańską, stając się praktycznie nieodróżnialnymi źródłami bólu i gniewu. To psychologiczne zatarcie percepcji wydarzeń może przyczynić się do kolektywnego zamieszania i podatności na manipulacje polityczne. Żadne zdarzenie, jakkolwiek destrukcyjne, nie ma nieodłącznego znaczenia. Przeciwnie, znaczenie musi być skonstruowane przez osoby reagujące na to wydarzenie – zarówno przez bezpośrednich, jak i odległych, którzy przeżyli, a później przez historyków. Rozważmy na przykład dwie odpowiedzi na temat Holocaustu. Hasło Nigdy więcej! Zasygnalizowało powstanie pod koniec lat 60. Ligi Obrony Żydów, ruchu politycznego, który obejmował członków rodziny ocalałych z Holokaustu i nie wahał się działać gwałtownie przeciwko wyznaczonym wrogom. W tym samym czasie, w 1969 r., Grupa ocalałych z Auschwitz poprosiła mnie, abym przyłączył się do nich w proteście przeciwko masakrze żołnierzy amerykańskich 500 wietnamskich cywilów w wiosce My Lai. Owo okrucieństwo, które właśnie zostało zgłoszone w amerykańskiej prasie, wydawało się, jak ujął to jeden z ocalałych z Auschwitz, zbyt blisko własnego doświadczenia. Chociaż oba te reakcje były antytetyczne, wyrażały palące emocje, które może wywołać tak silne spotkanie ze śmiercią.
Ci, którzy przeżyli, mogą znaleźć uzdrowienie w wydobywaniu mądrości ze swojego doświadczenia i zwalczaniu niszczycielskich sił, którym zostali poddani. Przeżywający Hiroszimę podróżowali po całym świecie, aby opowiedzieć swoje historie i zmobilizować opozycję do nuklearnego wyścigu zbrojeń. Podobnie rodzice, których dzieci zmarły na białaczkę, przyłączyły się lub utworzyły grupy wspierające badania mające na celu zapobieganie i leczenie choroby.
Ale misje zbiorowego ocalenia mogą być również związane z masową przemocą i wojną. Naziści zręcznie wykorzystali mściwe uczucia w odpowiedzi na upokarzającą klęskę Niemiec w I wojnie światowej, przywołując obraz noża w plecy , zdrady, przez Żydów i innych jako przyczynę tej porażki. Obiecując narodową i indywidualną rewitalizację, naziści uzyskali mityczną moc od poległych – Niemców poległych na wojnie – a na imprezach partyjnych nawet wykrzykiwali ich nazwiska, by przywołać ich obecność. Prawdopodobnie istnieje niewiele wojen w historii, które nie były zwalczane na podstawie znaczeń przypisanych traumie poprzedniej wojny – to znaczy w związku z misją cofnięcia, odwrócenia lub w jakiś sposób zmiany wcześniejszego wyniku.
W odpowiedzi na wojnę w Wietnamie, ataki z 11 września 2001 roku i obecną wojnę w Iraku emocje Amerykanów jako ocalałych łączyły się z tendencjami ideologicznymi w polaryzujących sposobach. W przypadku Wietnamu, nawet podczas wojny, powszechny był sprzeciw amerykańskich weteranów, aktywnych pracowników służby i społeczeństwa. Wraz z klęską Amerykanów szeroko rozumiane poczucie sensu, doświadczane psychologicznie i politycznie, zawierało pogląd, że Stany Zjednoczone powinny wykazywać większą wojskową powściągliwość i unikać wojen o niejasnych celach na odległych obszarach. Przeciwne znaczenie, zbudowane na podobnych emocjach, ale z odmiennym światopoglądem, utrzymywało, że każde takie ograniczenie byłoby oznaką słabości narodowej – tego samego rodzaju słabości przejawiającej się w tej wojnie przez niewykorzystywanie potencjału USA
[więcej w: zatoka jamista, tętniak na wątrobie, torbiel wargi dolnej ]
[hasła pokrewne: luxmed marriott, tesco górczewska godziny otwarcia, zniesienie lordozy lędźwiowej ]