Ekspozycja na jasne światło i ciemność, aby leczyć fizjologiczną niedostosowanie do pracy w nocy

Około 7,3 miliona Amerykanów pracuje w nocy, na stałych zmianach lub w harmonogramach wymagających rotacji dnia, wieczorem i nocy.1 Ci pracownicy rezygnują z nocnego snu, a następnie próbują spać w ciągu dnia. Jednak, jak po raz pierwszy zauważył Benedykt na przełomie wieków, całkowita fizjologiczna adaptacja endogennych rytmów okołodobowych do takiego odwrócenia codziennej rutyny nie występuje2 3 4 nawet po latach ciągłej pracy nocnej. 5, 6 Fizjologiczna niedostosowanie do odwróconego harmonogramu skutkuje zmniejszoną czujnością i wydajnością podczas pracy w porze nocnej, z towarzyszącym jej wzrostem liczby wypadków związanych ze zmęczeniem w godzinach nocnych.6 7 8 9 Następnie, pomimo nocnego pozbawienia snu, pracownicy ci zwykle doświadczają bezsenności w ciągu dnia.10 11 12 13 14 Długotrwałe narażenie na zmienne harmonogramy pracy, które obejmują pracę w nocy, wiąże się również ze zwiększonym ryzykiem chorób układu krążenia, chorób żołądkowo-jelitowych, zaburzeń płodności u kobiet oraz zaburzeń snu.15 16 17 18 Osiągnięto poprawę w zakresie wydajności i dobrego samopoczucia w wyniku modyfikacji projektu harmonogramu prac 14, ale prawdziwa fizjologiczna adaptacja do pracy w nocy w warunkach terenowych nie ma najwyraźniej zostało zademonstrowane. W ciągu ostatnich 20 lat osiągnięto znaczny postęp w zrozumieniu podstawowych procesów neurofizjologicznych, które regulują adaptację do okresowych aspektów środowiska zewnętrznego. Badania obejmujące ablację, transplantację i inne procedury wykazały, że jądra nadskrzyżowate podwzgórza służą jako główny stymulator dobowego układu czasowego u ssaków.19 20 21 Wyspecjalizowany przewód siatkówkowo-trzustkowy łączy siatkówkę z tymi jądrami, tworząc niewidzialny system fotoreceptoryczny który pośredniczy w synchronizacji lub pobudzaniu rozrusznika dobowego z cyklem światło-ciemność.22 Mimo że zidentyfikowano odpowiednie struktury powodujące rytmikę i porywanie w mózgu, 2324 25 uważano, że ludzki stymulator okołodobowy był wyjątkowo niewrażliwy na światło i że zamiast tego polegał na kontaktach społecznych , aby osiągnąć synchronizację z dniem 24-godzinnym26. Pokazaliśmy jednak, że cykl światło-ciemność ma bezpośredni synchronizujący wpływ na ludzki stymulator dobowy. Niedawno odkryliśmy, że prawidłowo ustawiona ekspozycja na jasne światło i ciemność może zresetować pacemak er aż do 12 godzin w ciągu dwóch do trzech dni. 29 Stwierdziliśmy, że reakcja resetowania stymulatora na jasne światło zależy od czasu średniego punktu środkowego całkowitej dziennej ekspozycji na światło, po zważeniu dla jasności 29. Światło, na które pracownicy nocni są często narażeni w ciągu dnia (np. podczas powrotu z pracy do domu) może uniemożliwić im przystosowanie się do pracy w nocy. Na podstawie tych wyników opracowaliśmy wzór ekspozycji na jasne światło i ciemność w środowisku pracy i w domu, dzięki któremu można szybko i skutecznie zresetować fazę rozrusznika u osób, które pracują w nocy, nawet jeśli są narażone na naturalne światło w drodze do domu z pracy każdego ranka.
Metody
Przedmioty
Dziesięć dwutygodniowych badań przeprowadzono u ośmiu zdrowych mężczyzn w wieku od 22 do 29 lat
[przypisy: paweł tabakow, torbiel bakera leczenie, antybiotyk trzydniowy ]